Yoga för axlar med (eller utan) bäbis

20 Apr
IMG_3636

Har haft teknikstrul, bilderna har snurrat runt och texten kommit och gått.. antingen är min datorknäpp eller jag, haha! Nytt försök…

Här kommer lite mer tips på yoga med bäbis, eller utan 😉 Att bilden innehåller dammsugare, otömd badbalja och allmän oreda får vara. Trots allt, det är vardagsyoga 😛
Jag märker att bröstrygg blir stel och axlar trötta av amning och bärande. Och av att göra miljoner saker enbart med en hand och baby på andra armen. Så dessa övningar hjälper mig. Och säkert även dig som är trött i axlarna av andra orsaker.
Bilden ovan, knyt nävarna och sträck dem bakom ryggen för att öppna upp bröstkorgen. För sedan händerna till midjan och luta huvudet åt samma håll. Byt sida.
Därefter dra ena armen framför kroppen och vrid tummen nedåt. Använd den andra armen för att krama den första in mot kroppen. Sträcker ut skulderbladen sköööönt.
IMG_3633
Örn-armar. Korsa armarna framför kroppen och lyft hjärtat och armbågarna framåt uppåt med en inandning (men försök hålla axlarna sänkta) andas därefter ut och dra armbågarna in mot magen och runda ryggen.
IMG_3634
IMG_3635
Sträck ena handen bak mellan skuderbladen och använd den andra armen för att skjuta på eller för att binda bakom ryggen. Sträva ena armbågen uppåt och nedre nedåt för förlängning.
IMG_3632
Lycka till 😀
I senaste inlägget skrev jag att jag skulle fixa till påskharar här hemma, resultat – såhär 😀
IMG_3697
med kärlek
Majja

Skriv en kommentar

Kommentarer måste godkännas innan publicering. Din e-postadress visas aldrig. Fält markerade med * är obligatoriska.